برگزاری بزرگترین رویداد( استارتاپ) کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال دانشگاه پیام نور


    دانشگاه پیام نور در نظر دارد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به برگزاری «بزرگترین رویداد (استارت آپ) کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال» در زمینه­های فرهنگی­ اجتماعی، زیست محیطی، سلامت و ... در تاریخ 8 الی 10 شهریورماه 1396 اقدام نماید.

با توجه به اینکه آخرین مهلت ثبت­نام 31/05/1396 می­باشد، علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://idea.pnu.ac.ir جهت ثبت نام اقدام نمایند. ایده پردازان می‌توانند در صورت وجود هرگونه پرسش یا ابهام در زمینه نحوه ثبت نام و شرکت در این رویداد، با عضویت در کانال تلگرامیfarspnukarad@ و برقراری ارتباط با admin  اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایند. 

اطلاعات بیشتر را در زیر بخوانید:

درباره ما
کارآفرینی عامل مهمی در کاهش فقر، ایجاد فرصت های شغلی و تغییرات ساختاری در جامعه است که از طریق
نوآوری، ایجاد اشتغال و تاثیر بر رفاه عمومی منجر به توسعه اقتصادی می شود. از همین رو در دهه های اخیر در
کشورهای مختلف، تلاش های بسیاری جهت توسعه کارآفرینی انجام گرفته است.
یکی از راه هایی که برای توسعه کارآفرینی پیشنهاد می شود، ایجاد مراکز حمایت از کسب و کار است که شتابدهنده
ها یکی از انواع آن محسوب می شود. در ادبیات کارآفرینی شتابدهنده به عنوان یک حامی برای کسب و کارهای
جوان کارآفرینانه که درصدد رشد هستند، تعریف می شود که به آن ها در دستیابی به مهارت ها جهت موفقیت در
کسب و کار و بقا کمک می نماید.
یکی از نهادهای مناسب برای ایجاد شتابدهنده دانشگاه ها هستند، زیرا از یک سو می توانند دانش و فناوری مورد نیاز
بنگاه ها و شرکت ها را فراهم کنند و از سوی دیگر می توانند نیروهایی را تربیت نمایند که منشاء کارآفرینی باشند.
دانشگاه پیام نور با برخورداری از ٠٧٧هزار نفر دانشجوی فعال و ده ها هزار دانشجوی خلاق و متخصص، بیش از
چهارده هزار نفر استاد، دانشیار، استادیار، مربی و کارمند و در مجموع مطابق با متوسط سرشماری خانوار ایران با بیش
از 4میلیون نفر جمعیت پتانسیل خوبی در این زمینه داراست. بنابراین شتابدهنده دانشگاه پیام نور به همین منظور ایجاد
گردیده است که هدف اصلی آن جذب طرح ها و ایده های کارآفرینانه دانشجویان، دانش آموخته گان و سایر گروه
های علاقه مند و کمک به آنان در جهت تجاری سازی این طرح هاست.
اهداف رویداد( استارتاپ)
شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی
شکل گیری و توسعه ی اکوسیستم کارآفرینی
حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول
هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت
توسعه محصولات و خدمات جدید بر اساس محتواهای تولید شده
ایجاد بانکی از ایده های مرتبط با محورهای رویداد
جلب توجه سرمایه گذاران به ایده های ارائه شده در این زمینه و ایجاد زنجیره ای که افزایش اشتغال زایی،
تولید، سود اجتماعی و مالی را توامان به همراه دارد.

توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت
بسترسازی تولید نرم افزارهای تلفن همراه در محور های ارائه شده
امکان ارتباط بین افراد خلاق، ایده پرداز و تولید کننده ، با نهادهای حاکمیتی وغیردولتی
ارتقای آگاهی های عمومی آحاد جامعه نسبت به کارآفرینی
فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی
فرآیند رویداد( استارتاپ)
فرآیند شتابدهی در نمودار زیر قابل مشاهده است:
مرحله اول دریافت ایده ها
ثبت طرح ها و ایده ها در سایت
غربالگری اولیه طرح ها و انتخاب 0٧طرح برتر جهت شرکت در رویداد( استارتاپ)
شرکت در رویداد( استارتاپ)
ارزیابی طرح های ارائه شده و انتخاب طرح های برتر توسط کارشناسان برای ورود به مرحله پیش شتابدهی
ثبت نام در رویداد(استارتاپ)
غربالگری اولیه طرح
ها و انتخاب 30
طرح برتر
شرکت در پیش
رویداد( استارتاپ)
شرکت در
رویداد(استارتاپ)
ارزیابی و انتخاب
برگزیدگان
پیش شتابدهی
شتابدهی توانمندسازی

مرحله دوم پیش شتابدهی
برگزاری دوره های آموزشی پایه
ارائه مشاوره کسب و کار
تکمیل طرح ها و تیم ها و رسیدن به محصول اولیه
ارزیابی و انتخاب طرح های برتر توسط کارشناسان برای ورود به مرحله شتابدهی
مرحله سوم: شتابدهی
برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای ایجاد و مدیریت کسب و کار
تهیه طرح کسب و کار
ارائه مشاوره تخصصی
کمک به شبکه سازی
استفاده از تجربه کارآفرینان موفق
ورود به بازار
مرحله :4ارائه نهایی
ارائه نهایی طرح ها
کمک به جذب سرمایه
_______________________________________________________________________________
محورهای
رویداد( استارتاپ)
فرهنگی اجتماعی (آموزش، هنر و معماری، گردشگری و ..).
زیست محیطی (شهر سبز، حمل و نقل، صرفه جویی در انرژی و ..).
سلامت (سلامت اجتماعی و معنوی، جسم و روان، تغذیه، ورزش و ..).
و ...
برنامه زمانی رویداد( استارتاپ)( استارتاپ)

عنوان فعالیت زمان فعالیت
بازه ثبت نام در رویداد( استارتاپ) 1مرداد الی 01مرداد
غربالگری ایده ها و انتخاب 0٧ایده برتر 1شهریور الی 5شهریور
برگزاری جلسه اول پیش رویداد( استارتاپ) دوشنبه 6شهریور
برگزاری جلسه دوم پیش رویداد( استارتاپ) سه شنبه ٠شهریور
برگزاری ماراتن و رویداد( استارتاپ) چهارشنبه 8شهریور
برگزاری اختتامیه سه شنبه 18مهر

برنامه زمانی روز ماراتن
قوانین شرکت در رویداد( استارتاپ)
.1شرکت در این رویداد( استارتاپ) باید در قالب تیم های سه تا پنج نفره باشد و ترجیحا در هر تیم یک نفر
گرافیست و یک نفر برنامه نویس حضور داشته باشد.
.2هر تیم می بایست یک نفر را بهعنوان سرگروه که نماینده تام الاختیار آن خواهد بود، تعیین نماید.
برنامه زمان بندی رویداد( استارتاپ)
٠:0٧صبح الی 8:٧٧ورود به سالن
0:٧٧-8:٧٧صبح شروع رویداد( استارتاپ)
0:0٧-0:٧٧صبح پذیرایی
0:0٧صبح - 12:٧٧ادامه رویداد( استارتاپ)
12:٧٧بعد از ظهر - 1:0٧بعد از ظهر نماز و ناهار
1:0٧بعد از ظهر - 0:٧٧بعد از ظهر ادامه رویداد( استارتاپ)
0بعداز ظهر- 030٧بعدازظهر پذیرایی
030٧بعدازظهر- 5بعدازظهر ادامه رویداد( استارتاپ)
5بعدازظهر تحویل طرح ها


.0در کلیه آثار می بایست خط و زبان غالب، زبان فارسی باشد.
.4محتوای تولیدی بهصورت متن، عکس، فایل صوتی و فیلم مورد پذیرش است.
.5محتوای تولیدی تیمها، بهصورت فایل الکترونیکی تحویل کمیته داوران میشود.
.6ذکر منابع برای تمامی مطالب استفاده شده در تولید محتوا الزامی است.
.٠داوری محتوای تولیدشده توسط شرکتکنندگان، برعهدهی کمیتهی علمی بوده و تیمهای شرکتکننده
ملزم به پذیرش رأی کمیتهی علمی هستند
.
.8رعایت ملاحظات حقوق مالکیت فکری و معنوی در استفاده از هر گونه اثر بر عهده تیم های شرکت کننده
بوده و مدیریت رویداد( استارتاپ) مسئولیتی بر عهده ندارد.
.0در صورت تشکیل نمایشگاه فن بازار محتوای دیجیتال، محتوای تولیدی می تواند در معرض دید عموم
شرکت کنندگان قرار بگیرد.
جوایز رویداد( استارتاپ) محتوای دیجیتال
جوایز نقدی
در این رویداد( استارتاپ) به برگزیدگان جوایز نقدی مطابق با جدول زیر اعطا می شود:
عناوین جوایز
تیم اول 5٧میلیون ریال+ تندیس و لوح تقدیر
تیم دوم 0٧میلیون ریال + تندیس و لوح تقدیر
تیم سوم 2٧میلیون ریال + تندیس و لوح تقدیر

جوایز معنوی پس از رویداد( استارتاپ)
تلاش و رایزنی های لازم صورت گرفته تا پس از برگزاری جشنواره و انتخاب طرح های برتر ، ایده های منتخب در
قالب های زیر مورد حمایت قرارگیرند:
- استقرار در شتابدهنده دانشگاه و کمک به تجاری سازی ایده ها

- کمک به دریافت مجوز کسب و کار دیجیتال پس از تکمیل طرح و ارائه محصول
- کمک به دریافت مجوز نشر دیجیتال پس از تکمیل طرح و ارائه محصول
- کمک به انجام فرایند دانش بنیان شدن پس از تکمیل طرح و ارائه محصول
- کمک به دریافت تسهیلات پس از تکمیل طرح و ارائه محصول
اعضای شورای سیاستگذاری استارتاپ های دانشگاه
نام سمت
جناب آقای دکتر داود کریم زادگان دبیر شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای مهندس امیرحسین اسدی دبیر علمی و عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
سرکارخانم دکتر بهنوش سلیم بهرامی دبیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر محمد علی کریمی عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر حسن کرمی عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر میثم جعفری اسکندری عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر فیصل حسنی عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر حسن علیزاده عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر علیرضا احمدیان عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر امیرهوشنگ تاجفر عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای مهندس سید نیما تقوی عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای مهندس محمدمحسن صدر عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر علی اصغر شکری عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ
جناب آقای دکتر علی اکبر شیرکوند عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر